Nytt, fast gammalt

Efter att först ha bloggat på blogg.se, tröttnat på den, bytt till blogspot och tröttnat på den, byter jag nu till wordpress, och ska känna efter om jag trivs bättre här. Blogspot har krånglat ända sedan jag började där, och det är så trist. Det låter ju himla viktigt det här med att trivas med sin blogg, men jag antar att det är så, helt enkelt.

Jag sitter i soffan med en bebis i zebrapyjamas, och en sambo som är ungefär lika trött som jag själv är. Igår eftermiddag/kväll/natt var vi på bröllop, och landade inte i sängen bredvid bebis förrän vid tre på natten. Jag med amningsbröst större än störst, efter 11 timmar utan ammande (det gjorde så ont vid det laget kan jag säga…). Det gick över förväntan bra att lämna E hos farmor och farfar. Hon hade skött sig hela kvällen med undantag för lite skrik, men det får man ju göra om man är på väg att få sin första tand tycker jag. Min plan var att vara hemma vid tio, men de planerna grusade när jag insåg att efterrätten, som var ostkaka (!), inte var framdukad, eller ens upplagd på tallrikar skulle jag tro, vid halv tio. Men efter uppdatering från farmor om att allt var lugna gatan, kunde vi sitta kvar och lugnt vänta in både efterrätt och bröllopstårta under alla tal som drog ut lite på tiden. Tur att det i princip bara var fina tal som man grät lite till. Halv två var våra magar fulla av världens godaste ostkaka, bröllopstårta och lite annat smått gott, och jag kunde köra oss till Västerås igen. Bebis låg och snusade med farmor i sängen, och vaknade till som tur var, så att trycket i mina bröst kunde lättas något på. Innan bröllopet stod jag i valet och kvalet om ifall jag skulle vara nykter och köra, eller om vi skulle bli körda. Är så glad att jag tog beslutet att inte dricka något. Jag tror att det bidrog till att jag ändå kunde känna mig lugn trots att det blev lite längre än planerat. Det var så skönt att veta att det bara var 20 minuter till E, om det skulle bli panik.

Jag är så stolt över mig själv att jag klarade kvällen så bra, bara lite oro i magen till och från, men det tycker jag är naturligt med tanke på att vi varit tillsammans nästan hela tiden sedan den 15 februari. Nu tror jag att det kommer kännas mycket bättre nästa gång vi ska ha barnvakt. Men det dröjer nog lite nu, nu ska jag njuta av att vara tillbaks i vardagen och bara vara jag och E ett par dagar.

En reaktion på ”Nytt, fast gammalt

Kommentera

