Nu!

Nu är jag trött på min degmage, att ryggen känns så svag att den ska gå av, att jag får mjölksyra i armarna av att bära E och att jag inte orkar något. Nu ska jag börja träna!

Idag ska jag på visning av gymet som ligger på gångavstånd från oss. Jag hoppas hoppas hoppas att även vanliga småsunkiga bebismammor kan känna sig bekväma där, och att jag inte känner att jag behöver köpa en helt ny garderob för att våga träna. Det är förstås upp till var och en, men det är ju skönt att inte känna sig helt fel från start, tycker jag.

Dagen till ära har jag förstås blivit förkyld med rinnsnuva, halsont och huvudvärk, så det blir väl inte någon rivstart på gymet ikväll kanske. Men någonstans ska man ju börja. Ni kanske undrar hur det gick med min hemmaträning med plankan och hej och hå? Ja, det gick inte alls. Jag har ingen självdisciplin och sitter hellre i soffan än ligger där på golvet och plågas. Men om jag är på gymet, vet jag att det blir av.

Åh, jag längtar!

2 reaktioner på ”Nu!

Kommentera

