Natten

Igår kom J och E hem från middagen vid 22. Vi ammade, och somnade nog vid 22.45. Sedan vaknade jag av E redan vid 01. Hon slingrade sig som en liten mask, fortfarande sovande, men låg inte alls stilla vilket gjorde att jag inte kunde sova. Hon vaknade sedan vid 01.30. Kändes varm och snorade, febertermometern visade 38,5. Lilla hjärtat, första febern… Jag försökte amma igen men hon somnade inte, så J gick upp med henne och lät mig sova. Vid 06.30 kom de in igen, vi tog febern som hade stigit, så då fick hon alvedon. Sedan sov vi lite, men vid 8 gav jag upp och tog upp E. Då hade febern gått ner, skönt. J vaknade vid 10, och sedan dess har vi kämpat tillsammans med att få vårt hjärta att slappna av. Nu, 12.50, sover hon äntligen. Jag tror att det är snuvan som gör att det är svårt att sova och komma till ro. Svårt att andas och att näsan rinner.

Det är så jobbigt att se henne sjuk. Min lilla gumma.

Kommentera

