Skithelg

Den här helgen kunde ha blivit så himla bra, istället blev det en skithelg. Planerna var att sätta upp bokhyllan vi köpt och äntligen få lite ordning i vardagsrummet. Sedan skulle vi åkt in till stan och shoppat lite och gått på Fotografiska, bara haft det mysigt. På fredagen skulle vi på middag till vänner. Dessutom fick J långledigt torsdag och fredag.

– Jag blev sjuk i tisdags. Kunde inte andas, hej nässpray. Huvudvärk och alvedon. Halsont, svaga muskler, ingen ork. Kunde inte gå på middagen och är fortfarande sjuk.

– E blev sjuk i fredags kväll. Feber, snuva, gnällig, kan inte sova (vilket innebär att vi inte heller får sova).

– Vi skulle sätta upp bokhyllorna, men det visar sig att vägen smulas sönder när J borrar i väggen, dessutom kommer det något jättehårt när han kommer längre in och därför vågar han inte borra längre med risk för att borra sönder något viktigt som ett rör exempelvis. Ordföranden i föreningen är inte hemma och de som bor i lägenheten bredvid vägrar öppna dörren trots att de är hemma (deras balkong är bredvid oss och dörren är öppen). Resultat = inga hyllor den här helgen heller = lägenhet i totalt kaos.

– Imorse upptäckte jag att E hade ett sår på kroppen som jag helt hade missat. Resultat = känner mig som en dålig mamma vars bebis får sår på jättekonstiga ställen… Jag började gråta och har känt mig deppig hela dagen.

– Vi har inte orkat/hunnit åka in till stan pga sjukdom och de där jäklarns hyllorna.

Åh, jag vill bara bli frisk, få ordning och att E ska slippa ha ett sår. Depp.

2 reaktioner på ”Skithelg

  1. Kanske har något med månen eller planeternas läge? Känner mig skitgrinig också. Och då är jag inte ens sjuk (haja hur grinig jag varit då..).

    Vilken ålder är det på ert hus? Fasadtyp, antal våningar? Kanske kan hjälpa 🙂

    • Haha ja kanske det 🙂 Det är från -48 och med tre våningar. Men nu har vi fått tag i ordföranden och det var ingenting i den där väggen, så nu är det borrat och klart! Nu ska bara hyllorna upp också 🙂

Kommentera

