För ett år sedan

Jag läste ett blogginlägg häromdagen där bloggaren tittade tillbaks på vad hon gjorde för ett år sedan.

För ett år sedan var jag i vecka 15. Cirka en vecka kvar till första ultraljudet (jag fick två pga barnmorskan placerade mig i fel vecka…), och galen av längtan efter att få se vad som fanns därinne. Jag var nästan övertygad om att det inte var en bebis, utan en avokado, eller något liknande. Jag hade precis slutat jobba på äldreboendet, och tyckte att magen växte alldeles för sakta (anade inte hur trött jag skulle vara på den ett par månader senare då den var allt annat än liten).

Tänk, vad konstigt det är egentligen. Att lilla E låg därinne redan då, och växte och hörde allt jag sa. Och att hon är här nu, livs levande och totalt beroende av oss.

2 reaktioner på ”För ett år sedan

  1. Ah, shit, för ett år sedan hade jag nyss plussat och längtade efter att få mage 🙂

    Det är ett evigt tuggande på precis allting här och vi väntar bara på att det ska sticka upp en liten tand. Verkar Es andra tand lika jobbig som den första?

Kommentera

