Och så hände det

Ända sedan Äpplet började rulla från mage till rygg, har jag väntat på att hon ska ramla ner från sängen eller skötbordet eller soffan. Idag hände det. Jag hade precis lagt henne, fem minuter senare hör jag henne från sovrummet, och precis innan jag öppnar dörren hör jag en duns och sen ett gallskrik! Lilla ligger på golvet med armar och ben rakt ut från kroppen och skakar hela hon, gråter så jag tror att hon ska sönder. Minns inte hur jag fick upp henne i famnen men snabbt gick det och sedan fick vi vagga och gosa länge innan hon blev lugn igen. Fick amma henne till sömns och sedan sov hon en bra lång stund efter det. Jösses, vad läskigt det var. Men det verkar som att allt gick bra iallafall, nu är hon som vanligt.

Funderar hur jag ska göra för att hon inte ska ramla ner. Försöker bygga vallar med täcken och kuddar runt henne, men de verkar inte hjälpa nu.  Tur det bara var den utbäddade bäddsoffan hon ramlade ner ifrån, det är bara typ 15 cm ner till golvet. Darlingbebis.

Kommentera

