Massagen

Ja, massagen igår! Det gjorde så djävulusiskt ont att jag hade handsvett och fick bita mig i tungan för att inte skrika rätt ut. Han jobbade rätt hårt på ryggen och de stackars filéerna, i armhålan var han också och knådade rejält. Tyvärr förstördes lite av upplevelsen för att jag låg lite dumt med huvudet så att huvudstödet tryckte mot ögonbrynen, det gjorde att jag fick jätteont i huvudet. Men annars är jag jättenöjd, 60 minuter massage är ju som en dröm.

Massören var för övrigt en udda prick. Det går inte riktigt att förklara, men han var liksom all over the place hela tiden, visade saker och ting med hela kroppen, pratade jättebrett på dalsländska och var liksom bara för mycket. Han lyckades inte förmedla det där lugnet som jag annars lyckas få när jag är på såna där ställen, utan här var det mest hurtigt och frilufsigt på något sätt, som att vi efter massagen skulle ut på fjällvandring och dricka blåbärssoppa ur kåsor. Inte riktigt känslan jag söker efter när jag ska få massage, liksom.

En reaktion på ”Massagen

Kommentera

