En liten fråga

Idag var jag i stan en snabbis när lillasyster skulle på en föreläsning. Köpte två mjukisbehåar för att varva amningsbehårna, tycker det känns så fult att bara ha amningsbehåar, de är ju inte direkt det sexigaste som gjorts… I alla fall, skulle prova på Åhléns och var i stort sett ensam i provrummen. En kvinna som jobbade där ställde sig utanför mitt provrum och frågade hur det gick därinne. Jag fattade nog inte riktigt att hon frågade mig så jag sa ingenting. Då började hon rafsa i skynket som hängde för provhytten för att dra bort det, och jag skyndade mig illa kvickt att svara att det gick så bra så härinne. Som tur var slutade hon rafsandet då, men jag kände mig genast skitarg! Får man göra så?!Rycka undan skynket á la Mia och Klara-sketch. Jag och min post-gravidkropp är verkligen inte redo att exponeras för hela Åhléns, och jag är sannerligen inte så sugen på att visa upp mig annars heller.

Jag tappade all lust att shoppa där efter skynkrafset, men köpte trots det ändå det jag ville ha. Frågan var alltså, är det okej att göra sådär?

6 reaktioner på ”En liten fråga

  1. Meh, det är klart att det inte är okej att göra så! Har aldrig råkat ut för det själv så förhoppningsvis var det bara en engångsgrej. Drar mig dock för att prova underkläder i affärer, det känns så himla utsatt. Köper samma sloggibh (den något mindre tantiga invisible-modellen) så det brukar bara vara att gå in och plocka på sig paketet. Får väl se hur det blir när jag måste börja köpa nya bh pga gravidbröst och senare ammningsbh:ar… Internet? 🙂

    • Hur visste du vilken sloggibh du skulle ha, första gången? Mitt bästa tips på amningsbh är Twilfit, bästa kvalitén och absolut skönaste. Jag varvar med vanliga mjukisbhar utan bygel när jag är hemma, det går lika bra att bara vika undan kupan. Men amningsbharna ger ju ett lite bättre stöd när man ska iväg, amningsbröst har ju en tendens att bli en anings tyngre 😛 Skulle aldrig våga köpa på internet, med tanke på hur olika alla bhar är i storlekarna, åtminstone för mig!

      • Ja alltså första gången jag hittade favvomodellen måste jag ju ha testat så klart. Så himla pryd är jag inte 🙂
        Tack för tipset om Twilfit. När köpte du första ammningsbh:n? Har läst på ställen att bäst är att vänta till efter barnet är fött eftersom brösten kan svälla ännu mer.

      • Ok 🙂 Jag köpte den några veckor innan förlossningen, så att jag hade en när det var dags. Brösten svällde såklart när mjölken rann till, men inte så att inte bhn passade sen. Jag köpte flera i olika storlekar sen, de ändrar storlek hela tiden tycker jag.

  2. Nä, inte okej nånstans. Kände mig själv lite utsatt när jag var ute i samma ärende idag, fast då på Twilfit. Det rycktes inte i draperiet men två olika biträden jagade på mig om hur det gick och sen parkerade sig den ena i ett oändligt galgrace som jag fick för mig mest handlade om att rassla hörbart så att jag inte skulle snatta loss där inne.

    Och där stod jag i bara strumpbyxorna och skämdes över att jag fortfarande inte fattar vad jag ens har för behåstorlek, fast det gått över ett år sen jag fick barn. Så jag lodar vidare i amningsbehåarna, dom är i alla fall mjuka och bekväma och sväljer allt hull som finns.

    • Jag tycker att storlekarna är olika i varenda affär, eller mellan varenda modell egentligen… Så jag tycker det är jättesvårt att veta vilket storlek man ska ha, i synnerhet nu med amningsbröst. Jag kunde köpa en i 80A i mjukisvarianten, men har 80C i amningsbh. Förklara det, Twilfitbiträden!

Kommentera

