Bumpy ride

image

Tricket för att få E att sova i vagnen är att köra den i diket, så att det skumpar. Då somnar hon, åtminstone ibland, om jag har tur.

5 reaktioner på ”Bumpy ride

    • Jag är helt fel person att fråga om vagn… Skulle kunna skriva en uppsats om vagnar… Vi har tre vagnar! Alla köpta på Blocket. Vi började med Brio Happy med fyra stora hjul; den var jättestadig och bra men galet klumpig och när vi skulle flytta till Sthlm kände jag att jag ville ha en mindre. Då köpte vi en Britax Vigour 4+, de säljs inte längre i affär utan bara begagnade. Jättesmidig vagn, men inte alls stadig och vi har faktiskt hållt på att blåsa bort en gång. Den känns jätteplastig och ganska osäker, tyvärr. Därför ville jag ha ytterligare en vagn… Så då köpte vi en Bugaboo Cameleon. Den är också jättesmidig tycker jag, känns mycket stadigare och bättre än Britaxen, och tusen gånger smidigare än Brion. Men jag är inte superförtjust i Bugaboos system med kardborreknäppning på alla delar och att allt ska köpas separat och kosta skjortan. Det är väl en trendvagn och det är därför det finns massa tillbehör som lattemuggshållare och annat tjafs… Britaxen använder vi inte nu. Brion har vi kvar för att ha i vinter om man vill gå i snö, för där kommer Bugaboon inte ha så mycket att säga till om, den har ganska mesiga hjul. Man kan köpa terränghjul, men vet inte hur mycket bättre de är.

      Fundera över när ni ska ha vagnen, om du tror att du vill ha sele som komplement. Har ni bil? Åker du mycket kollektivt? Akta dig för Blocket, be att få kolla igenom vagnen och provköra och allt först. Jag har misslyckats med tre köp av tre möjliga…

      • Ja det verkar ju onekligen vara en djungel det här med barnvagn… Just nu är vi inne på en duovagn från Kronan. Ska försöka ta mig iväg till deras showroom i Täby och provrulla, eftersom den endast visas där och säljs på nätet. Jag har en idé om att jag vill ha en rejäl vagn. Åker bil nästan överallt och bor i villa så det är inget problem med förvaring. Och så ofta är jag inte inne i stan och härjar i trånga utrymmen 🙂 Eftersom svärföräldrarna vill köpa vagnen till oss har jag inte tittat på Blocket. Det hade jag däremot gjort om jag skulle betalat själv…

Kommentera

