Inte så tuff nu

Nu när allt känns jobbigt, Äpplet inte sover och jag känner mig ynklig, börjar jag fundera över om vi gör fel. Allt jag är säker på annars, att följa henne, inte styra och tvinga till något, blir jag osäker på. Hon sover ju inte bra i vår säng heller nu. Funderar på om det finns något vi kan göra för att underlätta sömnen för henne. Det är ju något där som stör henne. Åh, om hon bara kunde prata.

En tjej i föräldragruppen tipsade om Anna Wahlgren… Jag avböjde vänligt men bestämt. Inga skrikmetoder här inte.

Jag vill ju bara sova lite!

2 reaktioner på ”Inte så tuff nu

  1. Du vet nog vad jag tycker om skrikmetoder men Wahlgren är lite annorlunda. Läs om hennes metoder på nätet. Har läst Barnaboken och är verkligen inte frälst, men tycker inte att metoderna är särskilt grymma. Även om jag slipper behöva använda nåt sånt.

    Men främst vill jag nog säga samma sak jag hoppas människor säger till mig i det där jobbiga läget. Håll ut lite till, det kanske är en kort fas?

    Kram

    • Din kommentar fick mig att börja fundera… Läste lite mer på internet, och ska nog beställa Barnaboken. E sover alldeles galet dåligt nu och hon har gjort det ganska länge, och hon är jättegnällig och verkar trött mest hela tiden. Och jag kan inte ens beskriva hur trött jag är! Det känns lite mer ok att börja någon ”metod” nu när hon snart är 7 månader. Jag ska läsa läsa läsa, och fundera…

Kommentera

