Grått grått grått

Måndag förmiddag, himlen utanför fönstret är grå grå grå. Det regnar och regnar. Jag känner verkligen inte för någonting. Äpplet sover en liten förmiddagslur efter en relativt bra natt. Jag ska försöka ta tag i mina studier, återupptagandet av dem i vår. Det känns oerhört avlägset, men jag börjar inse att jag inte har sådär jättelänge kvar av min mammaledighet. Halva september, oktober, november, december och halva januari. Fyra månader, och med tanke på hur snabbt de här första sju månaderna gått, är det snart januari och dags att packa en väska utan blöjor och åka till skolan. Med ganska lite hopp, ska jag försöka hoppa in på ett program här i Stockholm, eftersom det inte lockar att pendla till Uppsala i ett år med världens finaste Äpple hemma. Jag letade nyss fram numret till Ersta-Sköndal, men fick en nervös klump i magen och har ännu inte ringt. Jag är sjukt dålig på sånthär, och särskilt när jag nu känner mig lite mammaledighetsbubblakorkad.

Efter lunch ska jag och Äpplet träffa på J och hennes lille M, det blir mys!

Kommentera

