Mys mys mys

Har haft en jättemysig eftermiddag med min bästabästa E och hennes son. Idag lät Äpplet bli att dra ner byxorna på stackars H, och de verkade tycka att det var helt ok att den andre var där, vilket ju är positivt. Det är så obeskrivligt roligt att jag och E har fått barn på samma år. Självklart kommer våra småspädisar att gifta sig med varandra när de blir stora, det förstår ju alla… Nästa vecka är en viktig vecka för E, jag hoppas att jag kan stötta henne så gott jag kan då. Hoppas på att allt går bra.

Älskar såna här dagar i mitt mammaliv, och hoppas på många fler av den typen, de sista skälvande månaderna av mammaledigheten. Tänk att jag redan varit hemma i sju månader, det är inte klokt. Tiden har gått så fort. E hade med sig gamla 56-kläder som H fick låna av oss, tänk att Äppelpäppel har varit sådär liten! Jag blir alldeles sjuk… Minns när hon var ny och vi skulle klä på henne pyjamasen med träd på från Kappahls fina Newbiekollektion. Den var så stor på henne, hon nästan drunknade i den. Nu skulle den sitta jättetight på henne, och benen skulle inte ens nå ner till halva vaden tror jag. Underbaring!

2 reaktioner på ”Mys mys mys

  1. Jag försöker arbeta upp en babygarderob.. Hur ska jag tänka? Har fått för mig att vårt barn inte kommer att kunna ha 50 särskilt länge. Pyamasar/byxor, med eller utan fot?

Kommentera

