Namnfestbakning

Imorgon ska vi ha namnfest för vårt Äpple. Vi hade en i våras för min släkt på västkusten, och imorgon ska vi ha en för Js släkt och våra vänner i Västerås. Vi ska bjuda på smörgåstårta (mitt bästa!) och kakbuffé (mitt absolut bästa!). Vi utnyttjar faster M och gammelmormor E som har fått baka, jag gjorde chokladbollar igår och just nu ligger det 100 gram smör i en bunke som väntar på att bli rumsvarmt och därefter röras ihop till Drömmar. Det kan vara så att jag föråt mig på Drömmar veckorna innan förlossningen, men det märker jag om ett tag när de är färdiga… Jag känner ju inte spontant för att kräkas när jag tänker på Drömmar, så kanske är det lugnt 🙂

Mitt största bekymmer inför morgondagen är vad jag ska ha på mig. Jag hittar ingenting i garderoben, precis som vanligt, och om jag hittar något som känns bra, så kan jag inte amma i det.

2 reaktioner på ”Namnfestbakning

Kommentera

