Amningens återkomst

För ett tag sedan var jag jättenere pga Äpplet verkade vilja sluta amma. Nu verkar det plötsligt ha vänt, och hon har börjat rata maten vi ger henne och vill istället amma desto mer. Jag vet inte om det beror på att hon är lite småkrasslig och snuvig, tandsprickningen eller bara allmän mammighet, men att amma verkar återigen vara favvoaktiviteten för gosan. Egentligen gör det mig inget, jag älskar att amma, men det känns lite som en tillbakagång efter att hon verkat älska maten vi gett henne till att hon börjat rata den. Det är kanske såhär det är förstås, fram och tillbaks. Det jobbigaste är amningarna på natten, som jag bara inte kan förmå mig att orka sluta med, det är så lätt, vinst varje gång, och jag får somna igen. Istället för att kämpa vidare med alla andra små knep vi har för att söva hjärtat.

Min tanke är att amma tills hon är kring ett år, i kombination med riktig mat förstås, precis som nu. Men jag vill ju helst att den riktiga maten ska utgöra större delen av den hon äter. Vad knepigt det här är.

Kommentera

