Drömma

Imorse vaknade E halv sex. Hon bråkade runt i sängen med oss till halv sju, då ville hon äntligen amma igen och så somnade vi om. Sedan vaknade vi igen vid kvart över åtta. På den tiden hann jag drömma att jag och J på något sätt skulle dela vårdnaden om E med andra människor. Bland annat Es ena gudmor och några helt okända släktingar till J i Västerås. Jag minns att jag mådde så himla dåligt i drömmen och att jag grät och inte alls kände för att dela vårdnaden med några släktingar som inte ens träffat E. Jag kunde inte förstå det, men J förklarade att det här var ju enda lösningen. Vaknade med en klump i magen, och ett svettigt bebishuvud i armhålan. Och jag och J hade fortfarande ensam vårdnad. Skönt.

Kommentera

