Njuta

Idag har jag och Äpplet en såndär underbart skön dag. Vi gör som vi vill, mest ingenting. Jag plockar i en låda, hon biter på ett bälte. Hon sover en stund, jag spelar Wordfeud. Men mest gosar vi i sängen, munpruttar på magen, flyger flygplan, dansar, leker tittut, tittar på de där hysteriskt roliga människorna i spegeln. Så snart hon vaknat från sin lunchlur och jag druckit det heliga efter-lunchkaffet, ska vi klä på oss och gå ut i solen och gunga.

Två månader gammal Underbaring

Det är sånahär dagar som gör att jag blir så glad över att jag tagit beslutet att vara hemma i vår också. Som gör att jag verkligen älskar att vara mammaledig och bara fokusera på den där lilla underbaringen som ligger i sovrummet och är alldeles perfekt.

2 reaktioner på ”Njuta

  1. Fint beskrivet och underbar bild på underbar Underbaring! Superfin omlottbody också (eller är det en tröja?).

    Har också haft så himla bra dagar nu när jag varit ledig att jag börjar fantisera om att återgå till salig föräldraledighet i vår, i stället för att karriärshetsa på Östermalm. Menmen.

    • Tack, det är en gammal omlottröja från mina småsystrar 🙂 Urtvättad, jätteskön och jättemjuk.

      Jag längtar lite efter karriärhetsen, men inser ju också att den tiden kommer… Då kommer jag säkert längta tillbaks till den här tiden, eller, jag VET att jag kommer det.

Kommentera

