Broccolimåndag

Jag vet inte om jag kan kalla dagens broccolilunch som framgång egentligen. Den hamnade, som vanligt, överallt förutom i Äpplets mun. Jag testade att smeta lite Namnamkycklinggrytaochris på broccolin, och hon verkade gilla det, men verkade inte koppla att hon fick mer av det om hon stoppade broccolin i munnen. Jag antar att jag inte kan ha för stora krav på en snart 8 månader gammal bebis…

Däremot gick det jättebra med päronbitarna vi gav henne igår kväll, de smaskade hon på och stoppade tillbaks i munnen igen. Men päron är ju päron, och inte mat… Ikväll testar vi broccoli igen.

Kommentera

