Yoga

Femte yogatillfället, och jag känner att jag kan passet nu. Jag är lite osäker på  hur jag ska göra det svårare för mig. Måste fråga nästa gång. Kanske borde jag gå på ett ”riktigt” yogapass, en kurs liksom, som avancerar, istället för nu när passet ser ut på exakt samma sätt från gång till gång. Jag gillar ju verkligen yoga, det känns så bra att göra det, och jag känner hur jag blir starkare inifrån och ut liksom, precis som jag borde bli. Jag lyckas verkligen koppla bort allt annat, bara fokusera på andningen och det vi ska göra just då.

Tål att funderas på.

4 reaktioner på ”Yoga

    • Jag har yogat på Friskis och Svettis, men det var väl deras egen tolkning av yoga egentligen. Men har liksom inte yogat någonting där det innebär att man avancerar.

      • Ok. Jag har inte heller yogat med målet att avancera. Har mest yogat hemma till Annette Lefterows dvd:s (och då gillat att köra samma pass, men bli bättre på att utföra positionerna efterhand) och nu då bikramyogan. Och i bikram kör man ju verkligen samma pass jämt, men det är väl svårt nog för dom flesta att ägna sig åt ganska länge. Hörde att det t ex tagit instruktören sju år att få till en av positionerna på helt rätt sätt.

Kommentera

