Näerå

Jag hade E i Manducan på flygplatsen igår, och när vi handlade vatten och choklad i taxfreen tittade tjejen i kassan ledset på E, och frågade mig om hon inte fick ont när hon satt sådär brett isär med benen? Jag har aldrig hört någon säga något sånt, av alla kommentarer vi fått sedan vi köpte Manducan. Jag svarade att det tror jag då verkligen inte att hon får. Kunde inte låta bli att tänka på hur bebisar ser ut i en BabyBjörn, hängandes i skrevet på en betydligt mindre bit tyg än i Manducan. Som att gunga på fel sätt i en såndär gammal gunga ni vet, där sitsen är av tyg som ser ut som ett U. Ganska oskönt.

4 reaktioner på ”Näerå

  1. Det ska ju vara bra för dem att sitta som en liten groda istället för att hänga som i en BB! Vi har en lånad BB och en trikåsjal, men jag har precis beställt en Ergo för BB:n är inte så skön för varken mig eller Elly och vi använder den ändå bara till korta turer, och trikåsjalen är lite väl omständlig att ta på.

    • Jag tror ni kommer bli så nöjda med Ergon! Håller med om trikåsjalen, fast jag älskade den ändå, har jag insett nu i efterhand, det var så himla mysigt.

  2. Apropå vilka som läser så gör jag det också ibland, fast inte varje dag så därför missade jag inlägget nedan. Det har blivit ett gäng bloggar om bebisliv sedan min lilla kille kom in i bilden 🙂

Kommentera

