Åh nej!

Igår var jag hos frisören, den jag gått hos under alla år innan jag flyttade hemifrån. Har faktiskt varit nöjd de allra flesta gånger, men den här gången… Skit skit skit! Hon klippte några slags etapper i mitt lilla hår, och nu ser det ut som att någon klippt håret i två olika längder liksom. En längd mitt på, och sedan vanliga längden liksom. Dessutom är snedluggen alldeles för kort så jag är absolut tvungen att ha den i ett mellanstadiespänne mitt på huvudet för att den inte ska åka fram i ögonen hela tiden. Tidigare kunde jag åtminstone ha en snedlugg på sidan utan spänne, även om det kanske inte var så praktiskt. Men nu… Suck! Jag bad henne plattföna håret också, men hon bestämde sig för att komplettera med plattången efteråt och plattade även luggen, som självklart stod rakt ut från huvudet á la Den där Mary när allt var klart. Undrar om hon tyckte det var fint? Tur att jag hade mössan med mig, så att jag kunde gå och handla utan att skämmas ihjäl. Nu har jag tvättat det i hopp att det skulle kännas något bättre, men det gör det inte. Kom igen nu håret, väx!

2 reaktioner på ”Åh nej!

  1. Åh nej! Det där är så jäkla deppigt. Mitt värsta var när jag bokstavligen la mig på badrumsgolvet och stortjöt efter ett frisörbesök. Hon hade slaktat mitt hår totalt – dagen innan jag skulle börja åttan. Jag har faktiskt inte låtit någon försöka klippa en riktig ”frisyr” på mig sedan dess. Traumat sitter i.

Kommentera

