8-månaderskontrollen

Bvc-besök stod på schemat på förmiddagen idag. Vågen visade 9600 g, hon mätte 71 cm från huvud till fot och en fontanell som inte riktigt var hel ännu. Jag berättade att hon vägrade puré och att vi fortfarande ammade fritt, men att vi börjat med lite plockmat och att hon får smaka på det mesta som vi äter, helt enkelt. Jag var helt inställd på att mötas av antingen frågetecken eller kritik, men det enda hon sa var att det var ju bra och att vi skulle köra på som vi gör. Så bra! Så vi kör, helt enkelt.

Är så himla nöjd med mitt Bvc. Enda jag inte gillar är att de gör en hel del smygreklam för BabyBjörn, men jag antar att man inte kan få allt…

4 reaktioner på ”8-månaderskontrollen

  1. Vilken bra reaktion!
    Jag tycker att jag läser så mycket bloggar om BVC som kommer med en massa pekpinnar, men jag har inte stött på något sådant, utan vår sköterska är väldigt bra och stöttande.

    • Ja, jag blev så positivt överraskad! Vår sköterska är precis som din, toppen! Med tanke på alla andras bvc-sköterskor verkar det som att du och jag haft tur…

Kommentera

