Djurgårdsutflykt

Idag var jag och bästa vän E ute på Djurgården med våra små bäbisar. Jag var nyfiken på att fika Rosendal, men vi hamnade till slut på Flickorna Helin & Voltaire, hemskt mysigt! Vi insåg att det här nog var vår chans att fika där tillsammans med bäbisarna, med tanke på att det annars förmodligen är proppfullt (helger alltså). Det var sjukt svårt att välja bakverk, alla såg galet smaskiga ut, men jag valde till slut morotskaka och E valde toscakaka. De skar två gigantiska bitar, och vi var tvungna att avstå sista biten av våra mackor för att orka de stora bitarna, men, det är ju ett mindre problem…

Supernöjd med Djurgårdsutflykten, jättefint väder och bästa sällskapet. Dessutom tog jag äntligen mod till mig och tog vagnen in till city, alltså på tunnelbanan. Hade ”tur” och alla hissar fungerade, och endast en luktade så mycket urin att jag var tvungen att hålla för näsan. Äpplet skötte sig exemplariskt och klagade bara litegrann när det blev varmt på tunnelbanan. Toppendag!

4 reaktioner på ”Djurgårdsutflykt

  1. Åh vad det låter mysigt. Jag vill också fika med er.Längtar så!!!!! 🙂 Kram till er allihop från mamma

  2. Tror att jag hoppar macka nästa gång 🙂 Och ska vi till Rosendahl är det nog bäst att gå andra vägen, känns som att det kan bli svårt att stå emot jättebakverken om vi kommer för nära dem…!

Kommentera

