Måndag och mörker

Klockan är bara fem, och det är alldeles kolsvart ute. Nu är jag nästan tacksam för vår grannes utebelysning som reagerar och tänds av rörelse och sedan följer efter en, det känns liksom tryggt. Annars är gatubelysningen här i området under all kritik, och jag känner mig nästan rädd när jag är ute och går så här sent.

Dagen har bjudit på noll spännande händelser. Igår ställde vi bilen på en fickparkering där det var parkeringsförbud idag, så den fick jag och Äpplet gå ut och parkera om. Det är ungefär det som hänt idag. Förutom premiär för sjalen, men det tänkte jag skriva om i ett annat inlägg. Ikväll ska jag på yoga. Det och promenader är för tillfället den enda träning jag orkar med, men det gör egentligen inte så mycket. Vet inte hur jag skulle hinna springa på gymet just nu, om jag inte skulle ta med Äpplet. Men så krypgalen som hon är nu skulle nog träningen mest handla om att springa efter henne, så ingen idé med det tycker jag. Jag försöker i alla fall, klapp på min axel!

Kommentera

