Okej, nu vill jag inte åka buss längre

Jag hörde precis på radion att en mamma med barnvagn fastnat i en bussdörr. Mamman på bussen, barnvagnen utanför, med barnet i! Bussen hann åka iväg innan syskonet fick chauffören att stoppa bussen. Hur kan någon sånt hända? Herregud, det här är en tvångstanke jag får ibland när jag går av och på bussen med Äpplet i vagnen, och nu visar det sig att det faktiskt hänt! Obehagligt.

2 reaktioner på ”Okej, nu vill jag inte åka buss längre

  1. Ruggigt obehagligt. Jag fastnade en gång med barnvagnshjulen mellan bussen och trottoarkanten när jag klev av, inte kul det heller, även om jag hann panikrycka loss vagnen innan något mer hände. Därför väljer jag tunnelbanan med sina kisshissar före bussarna anytime.

    • Men gud vad läskigt! Vilken himla tur att du lyckades komma loss, det verkar ju absolut livsfarligt att åka buss med barnvagn… Ja, kisshissarna är ju klart bättre. Själv har jag hissfobi, men den kbtar jag ju ganska effektivt bort sedan jag fick barn.

Kommentera

