Matvägran

Idag har Äpplet vägrat all mat jag gett henne. Frukostgröten ratade hon totalt. Jag gav henne en sked, och hon tryckte bort min arm och vände demonstrativt bort huvudet med munnen ihopknipt till ett streck. Erbjöd henne ett litet smörgåsrån med leverpastej, det åt hon, och sen ville hon inte ha något mer utan satt bara och gnällde. Till lunch fick hon tonfisk och lite fetaost att pilla med, inget gick ner. Jag känner mig plötsligt jätteorolig och undrar hur det här med maten ska gå egentligen, jag som verkligen trodde vi var på rätt spår. Men hon har verkligen bara ätit sämre och sämre för varje dag nu de senaste dagarna. Kanske går det upp och ner som med allt annat, men kan inte låta bli att oroa mig.

2 reaktioner på ”Matvägran

  1. Ta det från en som nojat rätt mycket över ätandet: det är med största sannolikhet ingen_fara_alls. Jag tycker Esme äter ingenting alls vissa dagar, men sen ser jag på bajset att jo, något har hon uppenbarligen fått i sig. Nån gång.

    • Nej, jag vet, egentligen vet jag det, att det inte är någon fara och att hon kommer äta tids nog. Men ändå kan jag inte låta bli att oroa mig. Ja, bajset är en ganska bra utgångspunkt faktiskt!

Kommentera

