Åka tåg åka tåg

image

Jag och Äpplet packade väskan och åkte på utflykt till mitt älskade Uppsala och min älskade B. Vi hade mycket att prata om, hade inte träffats sen september. Alldeles för långt. Drack julmust och åt mamma Is supergoda saffransbullar och somnade sedan tidigt. Idag fick jag ångra djupt att jag glömde regnskyddet till vagnen, det regnade massa i Uppsala och vi blev blöta. På tåget hem fick Äpplet en barnbiljett av tågvärden. Äpplet blev så lycklig och kastade lååånga blickar efter tågvärden. Väl i Sthlm erbjöd sig noll medpassagerare att hjälpa till med vagnen, till slut hjälpte en snäll kille till som skulle på tåget. Tack, du snälla kille. Äpplet verkar vara alldeles utslagen för hon har sovit i en timme nu. Jag är precis lika utslagen, men kan självklart inte sova. Saknar J, snart kommer han hem, tack och lov.

Tack B för mysiga Uppsalatimmar!

En reaktion på ”Åka tåg åka tåg

Kommentera

