Stackars magen, imorgon

Jag har varit på mitt andra corepass på gymet, och fyfasiken vad jobbigt det var! Jag satsade allt jag hade hela tiden, och blev förvånad över hur mycket jag faktiskt orkade. Körde min längsta planka hittills i livet ungefär, och i slutet trodde jag både armarna och kroppen skulle gå av. Jag försöker ta det lite lugnt med rena situps och ge mer på plankan och andra lite mer statiska övningar. Instruktören är stenhård och skriker på oss, och det gör mig faktiskt riktigt peppad, även om jag inte orkar så mycket som hon skriker om. Jag måste verkligen ta mig i kragen och ge mig ut på promenader nu när jag tränar magen igen, så det inte blir en jättestark putmage eller något. Vill ju ha en jättestark platt mage, som förut.

2 reaktioner på ”Stackars magen, imorgon

    • Kör plankan till att börja med, om du inte gör det redan? Jag har ingen rutin på det, men om man har det så tror jag att man har kommit en bra bit på väg mot en stark mage.

Kommentera

