12. Berätta om någon som du saknar

Jag saknar min mamma. Saknaden efter familjen har ju varit ganska konstant sedan jag flyttade hemifrån, men just saknaden efter min mamma är betydligt mer påtaglig sedan jag själv blev mamma. Jag kan inte exakt förklara just varför det är så, men kanske är det för att det ibland bara känns som att det är mamma som förstår. Eller att jag ibland känner mig sådär liten och bara vill vara nära min egen mamma. Det är en konstig känsla att känna sig liten och veta att man har gjort en extremt vuxen grej.

Vissa dagar hade det varit skönt att bara packa ner Äpplet i selen och möta upp mamma och ta en promenad. Eller åka och fika hos familjen på en söndagseftermiddag.

En reaktion på ”12. Berätta om någon som du saknar

  1. Jösses, nu får jag nog gråta en skvätt. Älskade unge vad jag skulle vilja vara närmare och bara kunna titta in efter jobbet och få en kram och en fika. Det finns väl banker och timmer i Bromma. Vi får flytta………..

Kommentera

