13. Berätta om din favoritsak i ditt hem

image

Det är svårt att välja en favoritsak här hemma. Jag börjar ju faktiskt få ihop ett hem där jag gillar de flesta sakerna vi har hemma, eftersom vi gjorde oss av med mycket när vi flyttade. Men jag måste ju välja en…

När vi flyttade in här låg det ett relativt nylagt valnötsgolv i köket, hallen och Äpplets lilla alkov. Jag avskydde det där golvet från första stund. Det var kallt, svårstädat och totalt fel i vår 40-talslägenhet. J avskydde det lika mycket som jag, och vi drömde om ett schackrutigt golv. Tadaa! Här är vår fina schackrutiga plastmatta. Inte trodde jag att jag och J skulle ta ett gemensamt beslut att lägga in en plastmatta i vår bostadsrätt. Plastmatta som jag alltid förknippat med en sunkig hyresrätt, kändes plötsligt som det bästa alternativet här. Och det blev så bra! Den är mjuk, varm och så lätt att städa. Det är tacksamt när man har en bebis som vill slänga all mat på golvet. Älskar vår plastmatta!

4 reaktioner på ”13. Berätta om din favoritsak i ditt hem

  1. Åh, plast/linoleummattor är sjukt underskattade! Och nu för tiden finns det en massa fint att välja mellan. Behagligt att gå på, lättstädat, snyggt!

Kommentera

