20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp

Den här julen har jag känt mig lite emot allt det här med julklappar. Det köps julklappar för så mycket pengar, jag blir nästan lite äcklad. Vi har allt vi behöver, Äpplet har redan leksaker och kläder och behöver hon något så har vi redan köpt det, vi har ju råd med att köpa det hon behöver. Jag tycker att det är roligt att ge de jag gillar fina och genomtänkta presenter, men det är den här hetsen jag inte gillar. Att man måste köpa dyra julklappar till varandra bara för att det ska vara så och för att det alltid varit så. Vi har försökt begränsa Äpplets julklappar, och ska försöka göra så i fortsättningen också. Samma med hennes födelsedag. Jag och J har aldrig köpt varken julklappar eller födelsedagspresenter till varandra, utan gör alltid något tillsammans istället. Det tycker jag känns roligare. Förmodligen kommer vi göra något liknande med Äpplet i framtiden.

Hittills har jag ju inte fått så många julklappar, men den vi fick här, pengar till en spadag på Yasuragi, gillar jag massor!

Kommentera

