Nyårsafton

Nyårsafton firade vi med våra Västeråsvänner. H och M bor tvärsöver Svartån från Js föräldrar, så vi hade barnvakt hela kvällen men med bara 10 minuters promenad till Äpplet om det hade krisat, så det kändes jättebra. J hade tagit på sig att laga all mat, och vilken mat det blev! Är så lycklig över att få vara tillsammans med en mästerkock! Hummersoppan blev verkligen to die for, kan vara den godaste soppan jag ätit i mitt liv, så len och smakrik och absolut perfekt. Den pocherade (eller forcerade, som vissa trodde vi sa :)) torsken och västerbottensostmoset var också urgott, med sparris och brynt smör, yummie. Desserten som jag gjorde blev också väldigt god!

Efter maten spelade vi lite spel och sedan fick jag äntligen dansa loss som sagt! Efter tolvslaget blev det bara nostalgimusik i form av Spice Girls och Macarena mfl, riktigt riktigt roligt! Vid två ringde Js föräldrar och meddelade att E vaknat och inte vill somna om, så då gick vi hem. Som tur var somnade hon snabbt efter att ha fått snutta lite och sedan sov hon faktiskt riktigt bra efter det, med bara något uppvak med snutt. På nyårsdagen mådde jag som jag förtjänade, och på kvällen åt vi pizza, undrar just hur många som äter pizza på nyårsdagen?

Här hade jag tänkt posta bilder på den fantastiska middagen, men nu sitter jag inte vid vår dator längre, så det får bli en annan dag.

2 reaktioner på ”Nyårsafton

Kommentera

