Tandkrämen

Minns ni att jag funderade kring tandkrämer för bebisar för ett tag sedan? Vi har borstat med fluortandkräm från Vademecum nu i några månader, och det har liksom inte känts bra alls. Tandhygienisten på Bvc sa att de inte ska svälja tandkrämen och att det är viktigt med övervakad tandborstning. Men samtidigt är det jätteviktigt att tänderna borstas med fluor för att skydda. Hur ska jag kunna hindra Äpplet från att svälja tandkrämen nu? Det går bara inte! Hon sväljer ju allt, det smakar säkert svingott i hennes mun och självklart vill hon svälja.

Gissa om jag blev glad när jag fick se att Sagogrynet skrivit ett utmärkt inlägg om ämnet! Jag tänker nu trotsa tandhygienistens råd och slänga fluortandkrämen och köpa Weledas eller Urtekrams alternativ.

Kommentera

