Trettonhelg

På nyårsdagen åkte vi hem till Bromma igen, och 24 timmar senare satt jag och Äpplet på flyget mot Trollhättan och min saknade familj. Äpplet underhöll flygvärdinnan och alla medpassagerare genom att vinka och göra sitt nya charmknep; att kisa med ögonen och rynka på näsan och sedan skratta. När vi skulle landa hade hon dock tröttnat på det här med att flyga för då låg hon i brygga i mitt knä och bara gnällde.

Nu sover hon i mammas gamla spjälsäng och jag sitter bredvid sovande lillasyster J och bloggar. Idag har vi varit på lunch hos min farmor, och ikväll kommer lillasyster C. Inget särskilt har vi planerat förutom den traditionella lutfiskmiddagen på lördag och lite minijulafton någon kväll. Imorgon kommer förresten J ner med bilen, oj vad han saknar oss, och vi honom.

2 reaktioner på ”Trettonhelg

Kommentera

