Börjar längta hem

Nu har vi varit hemifrån i över två veckor, med undantag för natten mellan söndag och måndag. Vi börjar längta hem nu, alla tre tror jag, för Äpplet sover så otroligt dåligt så det finns inte. Hon bor vid bröstet hela nätterna, och gråter förtvivlat om jag försöker ersätta med napp eller buffa. Så den där amningsstelheten fortsätter, och jag dagdrömmer om att få sova längre än en timme i sträck. Imorse somnade jag ifrån henne när hon vaknade till första gången, och när jag vaknade nästa gång låg hon och sov med huvudet på min mage. Jag var så trött att jag inte orkade hålla mig vaken, det känns läskigt faktiskt, har inte varit sådär trött på väldigt väldigt länge.

På söndag bär det i alla fall av hemåt igen, skönt.

7 reaktioner på ”Börjar längta hem

  1. Förstår att ni längtar hem. Den där om borta bra men hemma bäst stämmer faktiskt ganska bra.
    Hoppas sömnen blir bättre på hemmaplan, det där låter sjukt jobbigt!

  2. Är hon 9-10 månader? Kommer ihåg den tiden som zombie-tiden. Separationsfas, tänder, förkylningar som avlöste varann, osv osv. Det var en enda lång mardröm! MEN, vi tog oss igenom det! Och tiden efter kommer jag ihåg som relativt harmonisk, om det är någon tröst! Och ja, samsovningen var räddaren i nöden under den jobbigaste perioden!

    • Zombietiden är en perfekt beskrivning. Hon är 10,5 månad nu, men det har varit såhär ett par veckor… Precis, allt kommer samtidigt, alla tänder och förkylning och resor överallt… Två trötta föräldrar är vi! Längtar till den harmoniska fasen 🙂 Tack!

  3. Ja det är kämpigt! Jag brottas just med att få E att sova i egen säng. Han kan somna där och sova några timmar men sen när han vaknar och gnyr är det ju såååå smidigt att bara plocka upp honom och ha honom bredvid sig. Han har slutat nattamma men samsovningen är ju trygg och ”bekväm” för oss båda ändå.

    • Precis så fick vi E att göra ett tag också, somna i egen säng och sova där ett par timmar för att sedan samsova med oss när hon vaknat första gången. Men så kom den här skitjobbiga perioden och så slutade vi med det, men det är skönt att veta att det går! Ni har slutat nattamma alltså? Vad gör ni istället när han vaknar till? E accepterar inte något annat än amning just nu.

      • Vi har tränat med napp under några veckor och sen fick Emil sova med sin pappa en natt utan att jag var i sovrummet. Nappen har sen ersatt bröstet och oftast somnar han om ganska snabbt med den nu när han vaknar. Nu ammar jag honom ca 1 g på dagen istället men aldrig i sängen. Men jag tror inte detta hade funkat för en månad sen, det var bara rätt tid nu för oss alla tre. Det kommer säkert komma perioder när det går sämre också.

Kommentera

