Mår lite illa

På vägen hem igår stannade vi på en vägkrog för att äta lunch. Precis när vi klivit ur bilen och skulle korsa vägen, möter vi två föräldrar med sin son. Vi stannar för en bil som kommer körande väldigt sakta, och pojken på andra sidan vägen springer ut i vägen utan att se sig för, det är egentligen ingen fara, för bilen kör så sakta, men ändå, inte så bra förstås. Mamman är helt tyst, men pappa skriker det högsta han bara kan; ”Stanna ungjävel! Du kan ju för fan inte springa rakt ut i vägen, du är ju helt jävla värdelös!”. Efter det ser han mig i ögonen och jag ger honom den absolut kallaste blicken jag kan åstadkomma, och så går de vidare mot sin bil.

Hur kan man säga så till sitt barn? Både jag och J mådde illa resten av dagen igår pga det där. Jag vill inte ens tänka på hur den lille pojken, som kan ha varit max fem år, har det hemma. Kan man kalla sin son för ungjävel och värdelös, kan man göra vad som helst, känns det som. Usch usch usch!

2 reaktioner på ”Mår lite illa

  1. Usch! Jag blir inte klok på hur folk behandlar sina egna barn ibland! Som den där pappan som tyckte sonen var så värdelös i storvretacupen att han kunde ”ta sig hem bäst han ville” och lämnade pojken på parkeringen utanför fyrishov. Det är ju sjukt!

Kommentera

