Lasagne!

Efter ett par veckor med mest amning verkar det som att Äpplet börjar intressera sig för mat igen. Vi har erbjudit förstås, men det mesta har hon viftat ner på golvet eller helt enkelt inte ens rört. Men igår gjorde vi lasagne, och gissa om det gick hem! Hon åt mer än hon gjort på jättelänge, och drack sedan ett halvt glas vatten ur sin pipmugg. Idag serverade jag lasagnen även till lunch, men det gick lite sämre. Till frukost fick hon Sempers åttamånadersgröt med banan och aprikos, hon gillade sexmånadersgröten tidigare, och nu åt hon åtminstone fem-sex skedar av den vilket är superbra för att vara hon.

Lasagnen är toppen som ”BLW-mat”, alltså plockmat. Hon kan äta nästan alla bitar med fingrarna, och jag känner mig inte orolig för att hon ska sätta bitarna i halsen eftersom allt är så mjukt. Gröten äter hon ju på sked som jag ger henne, och det brukar gå bra. Men det går inte att ge henne en egen tallrik, den har hon i golvet nästan innan jag hinner ställa fram den.

2 reaktioner på ”Lasagne!

Kommentera

