Förskoleplatsen

Idag fick vi hem ett brev om att vi fått förskoleplats. När jag öppnade brevet kände jag mig plötsligt ledsen, och insåg att om vi skulle ta den där platsen, är det mindre än en månad kvar av min underbara föräldraledighet med E. Nu tror jag inte att vi ska det, då den här förskolan inte ligger på ett bra ställe rent geografiskt (det blir en omväg för både mig och J när vi ska lämna), men det känns ändå vemodigt att vi är ett steg närmare slutet på några av de bästa månaderna i mitt liv.

Vi resonerar så, att det är dumt att ta en plats bara för att vi fått en, när den inte ligger där vi vill, och när jag ju faktiskt har möjligheten att fortsätta vara hemma. Dessutom kanske vi får en plats på någon av de två förskolorna i vårt område till hösten, och då känns det bara trist att behöva gå igenom två potentiellt jobbiga inskolningar på kort tid. Till hösten behöver vi verkligen en plats, då är det bättre att vänta och liksom lägga all energi på den inskolningen, och hålla tummarna för att det blir bra.

Lilla hjärtat, känns helt knasigt att hon skulle kunna börja förskolan om bara en månad!

Kommentera

