Nu så!

Vet ni vad som händer i maj? Då ska jag gifta mig!

Jag känner att jag spricker om jag inte får skriva det i bloggen, för det är så mycket fix och trix med bröllopet just nu och så mycket tankeverksamhet som går åt till det. Så jag behöver få skriva av mig här, som med allt annat jag skriver av mig om.

Så, då var det sagt.

På alla hjärtans dag har jag och J varit tillsammans i sex år. Sex år! Fattar ni, det är långt. Vi har snart varit förlovade i två år. Vi förlovade oss på ”finskt vis” i svärföräldrarnas bastu, bara några dagar innan vi fick veta att det växte en liten Äppelskrutta och växte inuti mig. Det var alltså inte alls planerat för att vi blev gravida som man skulle kunna tro, men det blev ju väldigt bra sådär ändå. Att vi nu bestämt oss för att gifta oss beror nog mest på att vi kom på att allt blir så himla krångligt när man delar allt i livet, men inte i lagen liksom. Och, självklart för att vi älskar varandra och vill vara tillsammans resten av livet, men det tycker jag säger sig självt.

Eftersom ingen av oss går i kyrkan mer än på kanske jul, och tycker att det känns lite konstigt att lova massa saker inför någon gud, gifter vi oss borgerligt. Det känns jättebra, och vi kan fokusera på det viktiga; att få umgås med alla vi tycker om och äta massa god mat. Trots att vi försökt att göra det så litet och intimt som möjligt, är det mängder av saker att planera. Det är roligt och jobbigt på samma gång, och på något sätt känns det som att vi planerar för något som aldrig kommer hända, så långt bort känns det och så knäppt känns det att det faktiskt är vi som ska vara i centrum den dagen. Men det ska vi, och det ska bli så fantastiskt roligt!

11 reaktioner på ”Nu så!

  1. Nämen vad roligt! Och vet du, det ska jag med!! Fast det är det ingen som vet än 🙂 Eller jag har väl antytt för flera att vi antagligen kommer slå till 2012 men vi bestämde oss helt i förrgår! Stort grattis till er!

Kommentera

