Om bloggar

Jag har många favoritbloggar, läser betydligt fler än de jag länkar till. Men jag har insett att jag föredrar bloggar med mer text än bilder. Visst, bilder är alltid roligt, men mest gillar jag att läsa om hur andra har det och vad andra tycker och tänker om saker och ting. Kanske med en passande bild till, men inte typ 20 bilder på bloggaren med massa okända människor som är på nån skojig fest och gör tokiga grejer i tokiga kläder, där enda texten är ”Temafest med mina fina vänner”. Nej, jag gillar mest textbloggar, eller en perfekt blandning av bilder och text. Undantaget är bloggar där temat är mode och inredning, då krävs det ju liksom bilder. Men jag läser alltså väldigt få såna bloggar. Egentligen saknar jag en bra modeblogg, för jag älskar ju egentligen mode men har fastnat i ”jeansochentristamningsvänligh&mtopp-träsket”. Hade behövt en modeblogg för att få lite bra inspiration till att klä mig lite roligare.

4 reaktioner på ”Om bloggar

    • Jag följer redan Marcella Mravec, men tycker att hon uppdaterar för sällan för att det ska bli intressant… Kanske ska kolla runt där efter fler, tack för tipset!

Kommentera

