Aj o aj

Jag har haft IBS-mage sedan i tisdags. Det börjar bli påfrestande, och jag känner att det påverkar hela mig, med tålamod och ork. Orkar inte sitta med E på golvet och leka, utan låter henne greja själv och samtidigt titta på tv. Sitter istället uppkrupen i soffan med en supervarm vetepåse över magen. Det gör sådär ont just nu att jag inte kan stå upprätt, utan går runt kutryggig hela tiden. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att göra det bättre nu, antar att det är acceptera som gäller…

Suck.

4 reaktioner på ”Aj o aj

    • Jo, jag vet, men jag fixar det inte riktigt, blir ju lite knäpp i huvudet av omställningen. Men kanske borde tvinga mig in i lite mer GI-tänk. Vad tror du om två semlor på en dag då, är det bra?! Usch, inte bra!

      • Usch vill inte ens tänka på det :p fast ikväll har jag ätit glass, kladdkaka och chips så jag vet hur du känner dig! Men ta det lite pö in pö, typ dra ner på det uppenbara sockret för att kroppen inte ska få en chock, och ta bort sånt som du egentligen klarar dig utan.

        Blir så längtig när jag läser att äpplet går så bra, riktigt trist att jag inte kan följa med upp nästa gång!

      • Ja, jättetråkigt att du inte kan komma 😦 Men jag förstår hur det är med skolan, svårt att komma ifrån.

        Idag åt jag lchf-frukost, typ iaf! Stolt 😀

Kommentera

