Hejåhå

Tre intensiva dagar med bästaB-besök, brudklänningsprovning, semmelätning och hantverkarkrångel. Igår var jag helt slut, hade ont i magen och i huvudet. Dagen igår var ganska jobbig när vi hade elektriker här som skulle fixa vår köksfläkt, dra ny el till Äpplets alkov etc. Alltid svårt att underhålla Äpplet när det finns farliga saker i närheten, som avklippta kablar och borrmaskiner. Då lockar inte riktigt de där legobitarna, eller ens att amma. Jag har sagt det förut, men min föräldralediga hjärna blir verkligen så mycket tröttare de dagar då det händer saker, så idag är jag nästan lite aktivitetsbakis.

Idag är det minus 13 utanför, och visst, det är betydligt kallare längre norrut (visst var det minus 42 nånstans däruppe?), men jag tycker ändå att det är kallt så det räcker och blir över. Skulle egentligen tagit en promenad till Solna för att skriva in mig på arbetsförmedlingen, men det lockar inte riktigt att ta en långpromenad idag i kylan. Det finns förresten ingen arbetsförmedling i Bromma, antar att det säger en del om den här delen av stan? Intressant. Ja, i vilket fall som helst måste jag ändå ta mig ut eftersom jag har en sko inlämnad hos skomakaren i Alvik, och den borde jag hämtat igår, men det gjorde jag inte. Ut måste vi alltså ändå, men arbetsförmedlingen får vänta till nästa vecka tror jag.

2 reaktioner på ”Hejåhå

  1. Gullis, kan inte du maila lite bilder till mig? 🙂 Pratade med mamma i telefon idag i ca 30 min, varav minst 25 av dem gick åt att prata om hur underbart söt och go och jättejättesöt E är! Jag blir alldeles kär i henne (ja i dej också förstås, men det visste du ju redan!) puss!

Kommentera

