Klänningar!

I onsdags var jag, B och E och provade brudklänningar. Eller, jag provade, och de satt och beundrade mig! Lite halvknepig var hon som ägde stället, och efter att hon gett mig dåligt samvete för att jag inte hört av mig om vilka klänningar jag ville prova (hon hade inte bett mig om det), visade hon mig vilka klänningar hon hade inne. Jag fick peka på ett gäng jag ville prova, och sedan fick jag ändå bara prova fyra av dem, fem efter lite tjat. Enligt henne var jag ute i sista sekunden, men thank god, så kunde faktiskt hon hjälpa mig, till skillnad från vad i princip alla hennes konkurrenter kunde eftersom de hade betydligt längre leveranstid på sina klänningar. Lucky me!

Provade en klänning i chiffong, en dröm! Jättefin, tungt och vackert fall och liksom ”jag”. Provade även en ”tylldröm”, som med underkjol var så stor och bred att jag förmodligen inte hade tagit mig in genom en vanlig dörr utan att behöva trycka ihop hela kjolen. Även utan underkjol var den ganska stor, och även om jag kände mig absolut dösnygg och prinsessig i den, kan det ju vara roligt att känna att man är någorlunda mobil på sin bröllopsdag, så därför går den nog bort. Chiffongklänningen återstår, dock hade det känts bättre om den var ungefär några tusen billigare, så imorgon blir det brudklänningsletande på stan tillsammans med E, som är min tärna. Önskar jag kunde bjussa på en bild, men jag vågade inte fråga kvinnan i butiken om ifall jag fick fota… Hon kändes lite väl passivt aggressiv för att jag skulle våga 😛

2 reaktioner på ”Klänningar!

  1. Alltså vad är det för grej att damer i brudklänningsaffärer ofta är sjukt otrevliga?? Var själv med en kompis nyligen och i två av tre butiker var tanterna jäkligt snorkiga. Är det fullt av jobbiga bridezillas där ute? (och här antyder jag verkligen inte att du skulle vara en, hehe)

    • Jag vet inte! Jag tycker att de borde vara trevliga, då kanske alla bridezillas inte behöver vara så jobbiga 😛 Jag köpte en bröllopstidning häromdagen och då skrev de om ”hur du blir en bridezilla”, som att det vore något positivt, så jag vet inte om det är något dåligt att vara bridezilla längre? Jag är förvirrad!

Kommentera

