Lördag på Söder

Idag har jag och E gått runt på ett iskallt Söder för att leta rätt på en brudklänning till mig och en tärnklänning till E. E, min vän alltså, inte E som i Äpplet 🙂 Och visst hittade vi den! Vi hittade The Dress! Men som också hade The Price. Inte så där vansinnigt dyr, men ändå så dyr att jag skulle skämmas lite om jag erkände vad den kostade… Jag vet inte om jag kan med att köpa en klänning som jag ska bära i max 12 timmar, som kostar lika mycket som lokalen? Nej, jag får nog svälja stoltheten och gå tillbaks till den där lite smått otrevliga kvinnan från i onsdags, hennes klänningar var ändå fina, och till ett överkomligt pris.

Men åh åh åh… ni kan inte ens föreställa er hur tokkär jag är i den där urfina klänningen på Söder…

5 reaktioner på ”Lördag på Söder

  1. Jobbigt läge! Hur såg den ut? Jag hade tidigt bestämt mig för att klänningen ska kosta så lite som möjligt, behöver inte ens vara en brudklänning utan kan lika gärna vara nåt annat fint jag kommer över. Men så börjar jag kolla runt och så hittar man nån fin här och där på nätet och de kostar ju bra mkt mer än vad jag tänkt…Visst skulle ni ha ett ganska litet bröllop? Får man fråga vad ni har för budget?

    • Det var spets på överdelen, sedan ett liv med ett sidenband och kjolen var ett tunt floraktigt tyg överst, inte tyll utan mycket tunnare, och under var kanske chiffong? Tungt fall var det iallafall, så vacker… Men jag ska inte ta den, på tok för dyr.

      Det var min tanke också, men det är svårt att hitta en sån. Om man ska ha en som är en riktig brudklänning är det ju lång leveranstid, och jag vågar inte riktigt lita på att jag lyckas hitta någon annan. Vi försöker hålla det så billigt som möjligt, ska laga maten själv, ganska billig lokal och så. Blir ca 100 gäster, så inte jättelitet men inte så stort heller 😛

      • Synd men förståndigt tänkt! Men 100 gäster är rätt pampigt ändå, ganska stort! Vi ska ha pyttelitet men vi har inte helt bestämt hur pyttit det kommer bli än. Lycka till med klänningsjakten!

Kommentera

