Lchf och magen

Förra veckan var ett mörkt kapitel i min mages historia. Jag hade ont nästan hela veckan, det går inte ens att beskriva för någon som inte har ont i magen, hur det känns att ont hela tiden. Och då har jag ändå en väldigt lindrig form av magbesvär, jag kan inte föreställa mig hur det känns för de tusentals andra som har det värre än mig. Lillasyster C påminde mig om lchf, och igår morse åt jag mindre än 5 gram kolhydrater till frukost, och hade inte ont i magen förrän jag åt potatisgratäng till lunch, i brist på andra alternativ. Det har jag gjort även idag, och magsmärtan är som bortblåst. Jag önskar att alla vågade testa lchf, för att ge det en chans. Jag tror att det finns så många olika inflammatoriska tillstånd som skulle bli bättre hos människor, om de åt färre kolhydrater och mer bra fett. Jag har fått mitt årliga vintereksem igen, det kom i förra veckan, ska bli spännande att se om det går tillbaks nu när jag börjat lchfa lite lätt. Ska ta det lugnt dock och inte köra strikt, så kanske hjälper det inte lika bra då.

Apropå Lillasyster C, ska hon sätta ihop ett träningsschema åt mig, här ska det minsann bli snygga, vältränade armar lagom till bröllopet!

Kommentera

