Onsdag snö

Det snöar utanför fönstret, och vi har en innedag idag, har jag bestämt. Äpplet tultar runt och fixar med grejer, gör små installationer av olika saker. Jag låg på golvet och spelade wordfeud, och efter en liten stund låg det en gammal fjärrkontroll, ett par babybyxor, en liten minibok och en gammal trisslott med vinst på bredvid mig. Just nu håller hon på och lägger ett lock till ett Pringlesrör och en bitring på sittpuffen, och där ligger redan en förpackning våtservetter. Rörigt, är ett mycket bra ord att använda sig av för att beskriva vårt hem just nu, grejer överallt, och grejer på fel ställen överallt. Häromdagen hittade jag till exempel en bitring i min troslåda. Den här plockigheten har kommit sedan hon började gå, mycket spännande period det här, man vet liksom aldrig vad som väntar en när man öppnar skafferiet eller garderoben. Jag väntar bara på att jag ska hitta något oväntat i toalettstolen…

Idag har jag förresten varit duktig och haft teven avstängd hela dagen, annars brukar den alltid stå på, då känner jag mig lite mindre osocial (makes no sense). Men jag märker att Äpplet också tittar och det är väl okej ibland men inte hela dagarna känns det som, så idag har jag på min gamla Ipod med massa gamla låtar på.

Är det förresten någon annan som längtar till våren? Jag känner att jag börjar längta till varmare temperaturer nu, efter ett par veckor riktig vinter. Framförallt för att jag är så dödligt trött på att bylta på Äpplet och mig själv tjocka ytterkläder varje gång vi ska ut och för att jag då slipper tjocka åkpåsen i vagnen och skydd över bärselen. Tänk att få bära Äpplet i Manducan iklädd bara linne och shorts! Och tunna tygskor. Eller att inte bära henne alls, utan låta henne gå i grönt gräs i små sandaler, alldeles själv. Mm, längt!

3 reaktioner på ”Onsdag snö

  1. Ja om det blir fler barn får nästa bli ett sommarbarn – verkar ju så mycket smidigare!

    Hon har inte hittat toaborsten än då? Det är min mardröm och då kan ju inte min bebis på långa vägar ta sig någonstans än.

    Och det här med mitt-på-dagen-tv ger mig ångest också. Ser på nyhetsmorgon men sen stänger jag av och har på radio istället.

    • Oh ja, jag har insett nu i efterhand att allt var så mycket enklare i somras, tog ungen och gick ut liksom. Till skillnad från nu, när allt är ett jätteprojekt.

      Nej, toaborsten har fått vara ifred, men det beror nog endast på att den står lite bakom toastolen, annars tror jag att den hade varit hemskt poppis.

  2. Oj, vad hon flyttar runt saker och har sig!

    Jo, jag längtar efter att slippa tjocka kläder både på mig och Elly. Längtar efter att leka med henne i lekprker, ha små picknickar osv.

Kommentera

