Sitter inomhus och ugglar

Idag är det fredag och solen skiner utomhus, men vi sitter inomhus och ugglar, för jag orkar bara inte klä på oss och gå ut och frysa. Om en timme ska vi ändå iväg ner till Alvik för att möta upp J som ska ta Äpplet och så ska jag gå och klippa mig, äntligen! Blir galen på mitt hår, verkligen dags för lite klippetiklipp.

I helgen har vi ingenting planerat, eventuellt ta vi en sväng till Söder imorgon för att promenera runt lite, men det är inte alls säkert. Det känns skönt att ha en oplanerad helg, med tanke på att vi snart har varenda helg fram till påsk planerad, känns det som åtminstone. Vi ska kanske måla listerna i köket, som är det enda vi har kvar där nu. Vore skönt att göra det, så är det liksom klart sedan. Jag är lite sugen på att lägga in vaxduk i kallskafferiet, som jag gjorde i Uppsala. Och kanske spets på kanterna. Men det är lite meckigt, så kanske väntar ett tag ändå. Det är ungefär så pysslig som jag kan bli, annars är jag noll pysselmänniska, jag avskyr att pyssla.

Nä men hallå, vad blev det här för spretigt inlägg? Så typiskt mig att inte skriva något vettigt, gissar på att ingen av er ens läser sånahär inlägg, det gör ni kanske rätt i.

4 reaktioner på ”Sitter inomhus och ugglar

Kommentera

