Den där som alla andra redan fyllt i


1. Vad gjorde du för tio år sedan?

2002. Jag gick i ettan på gymnasiet. Gick i en klass jag inte trivdes i och gick på lektioner som inte var intressanta, insåg kanske att jag valt fel men var lite för stolt för att erkänna det, och kämpade på. Jag pluggade Handels inriktning turism och hade räkmacka genom hela gymnasiet, kände mig aldrig utmanad och gick ut med betyg som var bra, men hade lärt mig betydligt mer om jag gått Samhäll och fått kämpa lite. När alla andra började med matte B, läste vi matte A på två terminer och skrev reklamskyltar.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag var gravid och de var de sista skälvande veckorna innan förlossningen. Jag hade varit hemma sedan 14 januari och ägnat den första lediga tiden med att rensa och städa i vår etta inför fotografering och försäljning av den, gjorde ett jäkla jobb, och fint blev det. Efter att jag gjort det, låg jag i soffan resten av tiden fram till förlossningen, framför de tre första säsongerna av Greys Anatomy, och gick inte ut så mycket eftersom jag var rädd för att halka med min stora mage (jag halkade en gång, och fick ett stort jack i knät som jag borde åkt till akuten med). Åt ungefär en semla om dagen!

3. Fem snacks du gillar.
– Lösgodis
– Lättsaltade chips med vilken dip som helst förutom dill
– Jordnötsringar
– Sourcream and Onionchips med holidaydip
– Choklad!

4. Fem sånger du kan hela texten till.
– Tommy tycker om mig med Carola
– Absolutely nothing med Lambretta
– Du ska veta att jag saknar dig med Tomas Ledin
– Barbie Girl med Aqua
– Treehouse Song med Ane Brun

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär.
– Skänka jättemycket till välgörenhet
– Arbeta ideelt
– Utbilda mig till något jag drömmer om men som kanske inte ger så mycket i lön, typ djurskötare, och sedan kombinera det med mitt ideela arbete
– Köpa ett hus
– Resa resa resa

6. Fem dåliga vanor.
– Jag har alltid på teven när jag är hemma, plus radion i köket.
– Jag har ingen inhibitionsförmåga efter något glas vin i kroppen, och råkar ofta berätta saker om andra i sällskapet som de kanske inte vill att jag berättar, eller som är helt irrelevanta. J är ofta utsatt för detta.
– Sockerberoende, ganska dåligt.
– Jag köper massor med tidningar, kan inte hejda mig.
– Jag kan aldrig bestämma mig för vad jag ska ha på mig för kläder, ofta slutar det med att jag lyckas ta på mig något som jag känner mig jätteobekväm i och sen är jag sur på mig själv hela dagen.

7. Fem saker du gillar att göra
– Mysa hemma med familjen och fixa, eller inte göra något alls.
– Fika! Jag är fikagalen.
– Träna och sedan ha träningsvärk.
– Köra bil.
– Planera och skapa ordning.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa.
– Skinnbyxor.
– Baggybyxor som har resår i benslutet.
– Stilettklackar.
– ”Armykläder”.
– Allt med axelvaddar.

9. Fem favoritleksaker.
– Äpplet (?!) 😛
– Min telefon.
– Vår dator.
– En bra bok.
– Min cykel.

10. Fem personer jag vill se göra den här utmaningen.
Alla har nog redan gjort den 🙂

4 reaktioner på ”Den där som alla andra redan fyllt i

  1. Eftersom du skrivit att du är från Dalsland ser jag lite framför mig att det var på Karlbergsgymnasiet i Åmål du hängde för tio år sedan? Eller?

    • Jag är från södra Dalsland och gick gymnasiet i Bohuslän faktiskt! Uddevalla närmare bestämt. Hur kommer det sig att du vet namnet på gymnasiet i Åmål? 🙂 Så väldigt få som ens vet att Dalsland existerar!

  2. Aha! Dit ska ju jag (eller i de krokarna iaf) nu i vår och hälsa på en kompis. Jo men det är inte bara Västerås vi har gemensamt för jag kommer nämligen från Säffle som ju ligger typ en mil från gränsen till Dalsland. Och namnet på skolan kan jag eftersom jag själv gick där för 100 år sedan. Hade du gått i Åmål hade du kanske känt till min lillebror för han är nog ungefär lika gammal och gick också handel fast i Åmål då.

Kommentera

