För ett år sedan

Den 13 februari 2011 var dagen då värkarna drog igång. På kvällen visserligen, lite blygt sådär i några timmar för att sedan avta och återkomma dagen därpå med full kraft. 9 dagar innan BF, och vi trodde inte alls att det skulle sätta igång då, jag var förberedd på två veckor över tiden och lite till, kanske till och med igångsättning, men icke!

Vår femårsdag, 14 februari 2011, minns jag knappt något av. Minns inte vad vi åt på kvällen, bara att jag satt och hade ont och tusentals tankar som snurrade i huvudet. Jag försökte måla den lilla ”Babybayen” som J snickrat ihop, sittandes för att jag inte orkade ta värkarna ståendes. Ändå fattade jag inte att det dragit igång 🙂 Tänk om jag då vetat att vi 24 timmar senare skulle ligga på förlossningsrummet och snart har ett litet Äpple hos oss!

2 reaktioner på ”För ett år sedan

Kommentera

