Sjukan

Äpplet har feber och är snuvig. Ögonen är så där glansiga och hon är blek och ganska mammig. Trots allt är hon vid mycket gott mod, och busar och leker ändå. Inatt hade hon 39 grader, och efter alvedon gick den ner men är nu uppe på 39 igen. Vi funderar över om det är tandsprickning, men det kan ju också vara en helt vanlig förkylning. Hur som helst är det synd om henne.

Natten var skitjobbig med på tok för lite sömn för alla i sängen. Äpplet sov oroligt, och själv låg jag vaken under hennes mest oroliga period från 04 fram till 07. Sedan fick vi sova en timme då mina föräldrar tog Äpplet.

Uppdatering kl 18: Hon har 40,2 i feber! Jag känner mig väldigt orolig, som att jag är den första mamman någonsin vars barn har över 40 graders feber… Åtminstone är det första gången Äpplet har det. Fy fasiken vad orolig jag blir, mitt älskade lilla äppelskrutt.

En reaktion på ”Sjukan

  1. Nä stackars! Förstår att du blir orolig även om det säkert inte är nån fara. Det är hemskt när ens lilla plutt är sjuk. Krya på äpplet!!

Kommentera

