2 Fruit

image

På bilden ser ni mango, en av de få frukter jag gillar, och klarar att äta. Jag är ingen fruktmänniska. Jag får ont i magen av nästan alla vanliga frukter, äpple, citrusfrukter, banan… Oftast fungerar melon, och nästan alla bär. Men annars känner jag att frukt, det kan jag verkligen leva utan, C-vitamin finns även i grönsaker och det äter jag mycket hellre. Men det är lite fult att säga så, frukt är ju heligt i Sverige och den som pratar skit om frukt får snabbt höra om hur livsviktigt det är att få i sig sin dagliga dos fruktsocker.

Mangon i min fina blodgivarskål på bilden, är sk nödfika. Jag hade ingen choklad eller annat fika till kaffet, och tvingades ta den stackars mangon. Jag tänkte på choklad under hela fikastunden 😛

Kommentera

